Info-aanvragen versturen
Volg volgende stappen om een nieuwe info-aanvraag te versturen:
- Klik op Info-aanvragen in de navigatie.
- Klik rechtsboven op de paarse knop 'Toevoegen'.
- Duid eerst het dossier aan waarover de info-aanvraag gaat. Dat doe je door in het eerste lege vak te klikken onder het woord 'Dossier'. Daarna kan je de dossiernaam typen (of een deel daarvan) om te filteren tot je jouw dossier vindt, of je scrolt tot je het juiste dossier tegenkomt.
- Typ in de volgende vakken het onderwerp en een beschrijving waarom je de aanvraag doet.
- Kies de zichtbaarheid die je wil. Standaard staat deze op 'Privaat', maar als je 'Publiek' kiest, kan ook de burger die het dossier of evenement ingediend heeft meekijken.
- Kies een type voor de info-aanvraag. Is het letterlijk een informatieaanvraag of toch een mededeling?
- Voeg de ontvangers toe. Klik op 'Ontvanger toevoegen' om de naam van de ontvanger te typen die je zoekt. Je kan ook scrollen tot je de juiste persoon vindt. Voeg meer mensen toe door daarna weer op 'Ontvanger toevoegen' te klikken.
- Standaard staan ingesteld dat de ontvangers niet kunnen reageren op de info-aanvraag. Wil je dat wel? Vink dan het vakje aan onder 'Kan reageren' bij de gebruiker die je hebt toegevoegd.
- Als het nodig is, kan je onder 'Bestanden' ook nog bestanden uploaden.
- Klik op 'Verzenden'.