KLANTGERICHTE, DIGITALE DIENSTVERLENING IN STAD HERENTALS

Digitale transformatie van evenementenbeheer

Ontdek hoe Stad Herentals de stap zette naar een digitaal evenementenloket dat burgers én medewerkers overtuigt met efficiëntie en gebruiksgemak.  

Klantgerichte oplossing

In Stad Herentals was er behoefte aan een performant digitaal evenementenloket dat beter zou aansluiten bij de wensen van zowel burgers als gemeentelijke medewerkers. 

Deze ambitie bood een kans om op zoek te gaan naar een meer klantgerichte en efficiënte oplossing, perfect afgestemd op de unieke processen en noden van het gemeentelijk bestuur.

Keuze voor Flowlab

Na een uitgebreid selectieproces koos Stad Herentals, samen met de Neteland-gemeenten Olen, Herenthout, Grobbendonk en Vorselaar in 2024, voor Flowlab als de nieuwe digitale oplossing voor evenementenbeheer. Simon, één van de projectleiders, legt uit dat de keuze vooral gebaseerd was op drie belangrijke aspecten:

Klantgerichtheid

  • Flowlab biedt een toepassing waarin sterk wordt nagedacht vanuit het perspectief van de aanvrager, wat resulteert in een zeer klantvriendelijke gebruikservaring.

Flexibiliteit en aanpasbaarheid

  • De toepassing is hoogst aanpasbaar en kan eenvoudig worden afgestemd op de specifieke behoeften en gebruiken die per lokaal bestuur kunnen variëren. 
  • Eindgebruikers kunnen bovendien zelf aanpassingen doorvoeren zonder telkens afhankelijk te zijn van de leverancier.

Automatisering

  • De mogelijkheid om processen te automatiseren binnen de applicatie vergemakkelijkt het werk voor de medewerkers en verhoogt de efficiëntie van de dienstverlening.

Klantgerichte dienstverlening

Stad Herentals hecht veel waarde aan een burgergerichte dienstverlening waarin elke klant een correct, volledig en vriendelijk antwoord krijgt op zijn vraag. De stad werkt continu aan het verbeteren van klantgerichtheid en streeft ernaar om toekomstgericht te denken door regelmatig processen te evalueren en bij te sturen.

De keuze voor Flowlab als digitale oplossing voor evenementenbeheer sluit dan ook perfect aan bij de visie van Stad Herentals op klantgerichte en participatieve dienstverlening.

Door gebruik te maken van een flexibele, aanpasbare en klantvriendelijke applicatie kan de stad haar dienstverlening optimaliseren en toekomstgericht werken aan een beleid waarin de burger centraal staat.

Kiest jouw gemeente ook voor een sterke, digitale en klantgerichte dienstverlening?

Vraag je demo aan